Club Ciclista Planenc

Plana web oficial

Volta a Catalunya Randonneur 909 Km

Sortim a les 15:00 hores del 31 d’octubre de 2013 des del punt de partida habitual de les Brevets al del C C Planenc al costat de la Piscina. Només sortir ja tenim els primers dubtes. Fa una temperatura molt agradable 22 graus , però tots sabem que quan el sol es pongui la temperatura baixarà en picat.

Agafem l’Avinguda Gaudí fins a la rotonda per encarar la C-37 que ens portarà a Manresa . Passat l’alt de Maians, tot just començar la baixada, primer ensurt de la Volta, al Francisco li han sortit dues cries de porc senglar que de poc no el fan caure de la bici. Arribem a les 18:00 hores. Després de segellar ens posem els reflectants i engeguem els llums , s’ha fet de nit.

Comencem a pujar cap a Moià i Castellterçol, la temperatura es de 8 graus però la sensació es de més fred. Arribem a Hostalric, la temperatura ja no és tant freda , 12º . Segellem en un bar. El propietari quan veu al Francisco quasi cau de cul. “ No esperaba ver a ningún ciclista a estas horas!. La sorpresa de debò se l’emporta quan en veu entrar 5 més. Desprès de fer un cafè ens demana si es pot fer una foto amb nosaltres i ens comenta que si mai tornem la trobarem penjada al seu local.

Sortim d’ Hostalric i passem per Santa Coloma de Farners per agafar la carretera vella que ens portarà a Girona. A La 1:00 de la matinada Girona ens rep amb una festassa , és la Fira de Sant Narcís. La gent es sorprèn en veure a 6 ciclistes a aquelles hores de la matinada. Sortim de Girona per arribar a Figueres a les 3:00 de la matinada i segellar en un Hotel a l’entrada de la ciutat. A Figueres la presència dels mossos , ens adverteix que tot i que se’ns veu molt(reflectants i llums halògens) hem d’anar amb compte ja que al ser la Fira de Girona hi molt de trànsit.

A hores d’ara la “Dama del Sueño” ja ha fet acte de presència en bona part del grup, encara que jo crec que s’ha enamorat de mi i molt especialment del Miquel que no se si es perquè li parla que li ha agafa’t afecte, ja que sempre se li arrecera. Per altra banda jo intento fer-la marxa cantant la Sardana que fa gala de la Ciutat que acabem de passar( Girona m’enamora) Jo crec que ho aconsegueixo encara que només sigui perquè desafino tant que se’n va corrents.

Sortim de Figueres i arribem a Besalú. Ara són les 6:00 i trobem un bar obert, ens prenem un café amb llet i unes pastes que van d’allò més bé. Passem per Castellfollit de la Roca on ja s’ha fet de dia i deixem Olot sense ni tant sols entrar-hi per pujant cap al Coll de Coubet i Coll de Canes i baixar fins a Ripoll. Segellem a Ripoll, ara són les 10:00 i després d’un bon entrepà sortim per fer la Collada de Toses on hi arribem a les 14:00 hores. Baixem cap a Puigcerdà i la Seu d’Urgell. A les 17:00 hores segellem a La Seu i ens preparem per pujar el Port del Cantó.

Portem 500 km i més de 6000 de desnivell amb 27 hores dalt de la bici, arribem a dalt a les 8:45 fets pols i amb ganes d’acabar. A dalt el Port del Cantó ens hi espera L’Alex Roca , el qual s’ha ofert per fer-nos d’amfitrió en arribar a la Pobla de Segur.

Baixant el Port del Cantó quedem petrificats pel fred i arribem a Sort amb un més que propici estat de congelació que només s’ha trencat amb l’ensurt de dues vaques que hi havia pasturant al costat de la carretera i que l’Alex s’ha encarregat de fer-les fora pel perill que representava per a la resta. El Santy proposa (es broma) parar al mig dels túnels , ja que la temperatura és més suau, encara que no pot ser per la seguretat del propis ciclistes i del trànsit rodat, com tothom ja sap.

A La Pobla sopem al restaurant Can Riba. Després de sopar vàrem fer bufar les espelmes al Francisco que complia 45 anys(Felicitats Francisco) Dormim a la Fonda Can Fasersia. http://www.canfasersia.com/ca/ on a més de dormir és pot esmorzar per un preu mòdic.

Al matí quedem per sortir a les 5:00 però no es fins a les 5:45 que ens posem a rodar amb la mala noticia que el nostre company Agustí no pot continuar. El dolor als genolls fruit de l’esforç del dia anterior se li fa insuportable.

La resta comencem a pujar l’alt de la Font Llonga per arribar a Balaguer tot passant per Sant Llorenç de Montgai, allí un Globus ha estat a punt de tenir un accident, hem pogut observar com tocava l’aigua i s’enfonsava més d’un pam dins l’aigua però sortosament s’ha tornat a enlairar. L’ensurt ha estat majúscul per bé que no ha passat res. Arribem a Balaguer a les 9:00 del matí i després d’esmorzar i posar el segell avancem cap a Lleida, Alcarràs i Seròs per pujar cap a Maials i baixar cap a Ascó on l’Agustí, ara dalt el cotxe d’assistència , el Roger i l’Assumpció ens han buscat un restaurant.

Després de dinar sortim cap a Amposta, a l’alçada de Rasquera ens saluda el nostre company de Brevets, Prudenci, que ha passat per saludar-nos amb el seu moto.

Arribem a Amposta i el Prudenci que estava esperant-nos amb el cotxe d’assistència ens ofereix uns pastissets de Rasquera que estaven boníssims i l’Assumpció una coca d’Amposta que va servir de berenar. Sortim d’Amposta pel famós pont penjat que traspassa l’Ebre per la Capital del Montsià i parem per fer-nos la foto de rigor.

Ara ja encarem la N-340 que ens portarà a l’Hospitalet de l’Infant passant per la variant de l’Aldea que van inaugurar la setmana passada, una gran reivindicació dels ciutadans de l’Aldea. Abans d’arribar a l’Hospitalet el Jaume ha punxat. Després de reparar la roda no aconseguim que la dinamo funcioni i es queda sense llum. Això no es cap problema ja que la resta portem una bona il•luminació.

Passat Mont-roig el Miquel para a la vorera i s’estira al terra , això provoca que una conductora jove es preocupi per si li ha passat res. El Francisco li comenta que al Miquel se li ha adormit una extremitat del cos , la qual fa que la noia del vehicle es posi a riure i suposso que marxa tot pensant, n’hi ha que estem ben sonats.

Arribem al Pla a les 00:30 i ens mengem un entrepà i el Francisco, que l’havien vingut a rebre els seu familiars ens obsequia amb una copa de cava per celebrar els 45 anys i que havíem conclòs la Volta a Catalunya Randonneur.

Aquesta ha estat un visió meva de la volta. He intentat ser fidel en tot moment al que hem viscut aquets dies que han estat extremadament durs pel fred, temperatures que a la nit rondaven els 4 graus i la sensació a les baixades era d’un fred rigorós. Son, molta son, oi Jordi i Miquel? ,cansament, això crec que ens afecta a tots. Hem descobert a un bon company que pràcticament no coneixíem el Santy Leon. El Miquel ens ha fet riure a tots amb les seves peripècies. El Jaume ens ha posat la pausa i la serenor d’un xaval. El Francisco la força i la valentia de la joventut. I l’Agustí ens ha fet tocar de peus a terra amb una lesió que fa que mai puguis estar tranquil , ni confiat.

Des d’aquí vull agrair a l’Alex Roca la seva hospitalitat, al Prudenci els pastissets , estaven boníssims. Al Roger i L’Assumpció l’assistència. I a tots els components d’aquesta aventura les hores tant agradables que m’heu fet passar pedalant al vostre costat. Ha estat realment una Volta a Catalunya “Màgica”.

Podeu veure més fotos a la Galeria

També podeu veure més fotos aquí

Brevets 2017

18/02/17

Brevet de 200km. Sortida a les 7.00h.

25/03/17

Brevet de 300km. Sortida a les 6.00h

03/06/17

Brevet de 200km. Sortida a les 6.00h

Més informació

Randonneurs Catalunya

Entitat dedicada a la promoció, control, organització i administració dels Brevets de Randonneur Mondiaux de velocitat lliure.
Llegeix més...

Randonneurs.es

El seu principal objectiu es promoure el ciclisme randonneur a Espanya, així com oferir informació històrica i actual del món randonneur.

Indústries JLL

Venda de bicicletes i components. Reparació de quadres de bicicleta d'alumini, acer o titani.