Club Ciclista Planenc

Plana web oficial

Experiència de la Brevet de 300 km

CRÒNICA DE CARLES MITJÀ

Són les cinc del matí i sona al despertador a l’hotel de Valls on hem pernoctat. Repasso tot el material de la motxilla per comprovar que no em deixo res i ja tinc el primer ensurt, he deixat el GPS obert i no em queda bateria; només podré fer-lo servir amb un cagador auxiliar que té una durada màxima de dues hores. A ¼ de 7 som al Pla de Santa Maria amb en Josep Lluis i en Jordi; paguem les inscripcions, mengem un entrapa de pernil, ens abriguem més del inicialment previst perquè fa força rasca i a les set en punt donen la sortida als quaranta inscrits.

Els 60 primers quilometres són bàsicament plans i anem en grup pel pla de Tarragona travessant La Secuita, El Morell, Reus i Mont-roig. En començar les primeres trams de pujada em costa seguir el ritme del grup capdavanter, però aguanto com puc fins arribar al primer control al Partdip, al punt quilomètric 73. Segellem en un bar el llibre de ruta i continuem fent via; a pocs quilometres ens hem d’aturar deu minuts perquè en Jordi té problemes amb la cadena; un cop arreglats ens parem a esmorzar a Tivissa on perdem més de 45’ minuts en un Restaurant on servien molt i molt lent. Quan reprenem la marxa anem últims. Fem un tram d’ascensió suau però molt llarg passant per Els Guiamets, el Masroig i el Molar, els paisatge que ens envolta és espectacular; som en uns pobles de les Garrigues i el Priorat que desconeixia.

Quan parem a dinar al Pobla de Cérvoles al quilòmetre 172 són les tres tocades; la majoria dels altres rondonners ja surten del Restaurant i ens hem d’esperar que ens facin uns macarrons. Tocades les quatre reprenem la marxa posant un ritme viu i intens que ens permet atrapar d’altres corredors. Les carreteres secundaries que travessant per Vinaixa, Sant Martí de Malda i Santa Coloma de Queralt són un trencacames de noranta quilometres. En notar que les cames em pesant i em quedo sense reserves, em prenc un “xupete” per recuperar energies, serà l’únic del dia. Arribem a l’últim control a la Llacuna, en el quilòmetre 264, necessitem menjar quelcom consistent i demanem un entrapa de truita, mentre el barça juga la primera part amb el Levante.

Quasi a les nou del vespre reiniciem la marxa, nomes queden 40 quilometres però comença un rosari de despropòsits. Ens perdem de la ruta, en Josep Lluis té rebento, es va fent fosc i els GPS no funcionen, les cames comencen a fer figa, la temperatura baixa en picat a menys de 6 graus i una sensació de fred intens ens fa tremolar. Després de coronar l’Alt de la Llacuna, la baixada cap Santes Creus es fa inacabable, Superat el Port d’Armentera ja es divisen els llums del Pla de Santa Maria, una sensació de seguretat i satisfacció per la feina feta m’omple de caliu.

En arribar a meta a 2/4 de 12 en abracem tots tres com nens petits. Hem petit però ho hem aconseguit, som finishers, després de fer 308 quilometres i 3880 de desnivell positiu. La pròxima, la de 400, toca fer-la als Pirineus d’Aragó.

Brevets 2017

18/02/17

Brevet de 200km. Sortida a les 7.00h.

25/03/17

Brevet de 300km. Sortida a les 6.00h

03/06/17

Brevet de 200km. Sortida a les 6.00h

Més informació

Randonneurs Catalunya

Entitat dedicada a la promoció, control, organització i administració dels Brevets de Randonneur Mondiaux de velocitat lliure.
Llegeix més...

Randonneurs.es

El seu principal objectiu es promoure el ciclisme randonneur a Espanya, així com oferir informació històrica i actual del món randonneur.

Indústries JLL

Venda de bicicletes i components. Reparació de quadres de bicicleta d'alumini, acer o titani.