Club Ciclista Planenc

Plana web oficial

Crònica Fletxa Ibèrica 2013

Aquest divendres 29 i dissabte 30 de març vàrem fer la fletxa ibèrica. Un equip format per cinc companys de diferents clubs què ens coneixíem dels brevets.

Aquests cinc  érem : el  Jaume Asensio del Club Ciclista Tàrrega , el Miquel Romagosa del Club Ciclista Cubelles , l’Agustí Martínez del Club Ciclista Sant Andreu de la Barca , el  Joan Josep Marcó del Club Ciclista Alcover i el Jordi Valls del Club Ciclista Planenc.
Hem quedat a la 13:00 hores per dinar amb alguns familiars i amics que han volgut venir a acomiadar-nos en un restaurant de Tàrrega.

Tots cinc tenim posada molta il·lusió i havent dinat sortim direcció cap a Maranchón  (Guadalajara) lloc final del destí  de la nostra fletxa.
Són les 15:00h. quan iniciem aquest repte. Només sortir la cosa ja pinta malament... als pocs km es posa a ploure. Roba per pluja posada i a pedalar. Malauradament aquesta pluja la tenim com a companya de viatge durant gran part de la prova.
Són al voltant de les 18:00h de la tarda quan segellem al primer control a Mequinensa.  Hem fet uns 90 km. prenem  cafè  i seguim sota la pluja... Passem Caspe i Alcañiz. Aquí hi ha el segon control.

Són poc més de les 22:00h i hem fet quasi 160 km. Arribar fins aquí se’ns ha fet duríssim perquè pedalar sota la pluja i de nit no fa gens ni mica de goig.

Estem tots molls. No per la pluja, però sí per la suor. Ens canviem de roba i anem a sopar a un restaurant. Una mica de pasta i un filet que ens ajuda a refer-nos del fred que havíem passat. Són festes i hi ha molta gent pels carrers fotent-li als timbals. Mentrestant  estem sopant a fora està caient un diluvi...  De bona ens hem lliurat!  Havent sopat seguim el nostre camí, tot plovent i amb els impermeables posats... Als pocs km veiem que el cel és ple d'estels i ens traiem la roba per la pluja. No plou però fa fred.

Cap allà a les 2:00h de la matinada hem arribat a Alcorisa, segellem en un bar i prenem uns cafès. A partir d'aquí, tots patim allò que Déu no sap... Estem al voltant de 1000 i a vegades 1300 m. No hi ha muntanyes, tot és pla i... Quina ventada que bufa!! A les 5:00h del matí ens aturem a Montalbán,a la benzinera de l'entrada del poble. És tancada i tot el poble dormint... ni gats hi ha pel carrer!. Mengem un entrepà i seguim. A les 8:00h estem a Caminreal. Segellem i esmorzem. Entrepà  sucat amb tomàquet de truita i llom, ben calent, i un cafetó per posar-nos les piles!
Quin fred què fa!. Tots anem amb l'impermeable posat i tremolant de fred. Ja no ens el traurem fins a Molina de Aragón.
 D'aquí a Molina de Aragón,el camí és molt exigent. Unes rectes que no s'acaben mai, no hi ha fortes pujades però pica una mica amunt. Un vent que bufa què és massa. Sempre de cara i, a vegades, lleugerament de costat. Tot això sumat als 160 km d'ahir plovent i el fred que vàrem passar...
Anem a 10 km/h i amb molt de compte per no caure. No podem anar més de pressa i encara hi ha qui no pot seguir el ritme. Si perds roda ja has begut oli... et quedes sense remei.
Arribem a Molina de Aragon per posar el segell de l'hora 22 i després fer els últims 25km per poder fer les 24h de fletxa.
Dinem a Molina de Aragón i ens refem una mica de la xufa que portem perquè, qui més qui menys, tothom anem una mica torts.
Havent dinat pugem de nou a la bici per completar els 375 km de la nostra fletxa i poder aconseguir un nou repte. Ja el tenim!!
Us puc assegurar que de totes les proves de llarga distància què he fet,aquesta ha sigut la què més he patit... però amb diferència!!

Crònica realitzada per Agustí Martínez.

Podeu veure totes les fotos seguint l'enllaç

Brevets 2017

18/02/17

Brevet de 200km. Sortida a les 7.00h.

25/03/17

Brevet de 300km. Sortida a les 6.00h

03/06/17

Brevet de 200km. Sortida a les 6.00h

Més informació

Randonneurs Catalunya

Entitat dedicada a la promoció, control, organització i administració dels Brevets de Randonneur Mondiaux de velocitat lliure.
Llegeix més...

Randonneurs.es

El seu principal objectiu es promoure el ciclisme randonneur a Espanya, així com oferir informació històrica i actual del món randonneur.

Indústries JLL

Venda de bicicletes i components. Reparació de quadres de bicicleta d'alumini, acer o titani.